Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، درست پنجم شهریور ماه سال ۹۴ بود که نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، استاندار و شهردار وقت اصفهان در محل روشن دشت از توابع شرق اصفهان کلنگ زنی و در آذر ماه سالجاری به بهره برداری رسید.

تا پیش از این نمایشگاه بین المللی اصفهان در محل پل تاریخی شهرستان برگزار می شد، جایی که به زعم خیلی از مسئولان و مردم شاید جای مناسب برای برگزاری نمایشگاه نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سابقه پیدایش نمایشگاه پل شهرستان دقیق بر می گردد به سال ۱۳۷۱، یعنی زمانی که یک سیرک ایتالیایی برای نمایش آنجا چادر زد و با این اقدام نطفه پیدایش و توسعه فضایی نمایشگاه را در ذهن مدیران وقت ایجاد کرد.

در واقع  چادرِ بجای مانده از سیرک، نقطه عطف انجام سایر اقدامات کالبدی قرار گرفت و در سالهای بعد سوله‌های نمایشگاهی بدون برنامه از پیش اندیشیده شده در پی هم احداث شدند تا از این طریق نیاز شهر و صنــــایع به داشتن نمایشگاهی بزرگ بر طرف شود.

کاربری فراشهری و بزرگ؛ مقیاس جدید نقش کارکردی، هویتی و تاریخی پل شهرستان را به کلی به هم ریخت و آن را تبدیل به مهجورترین پل اصفهان نمود به طوری که برغم وجود ارزشهای قابل توجه معماری و تاریخی، جایگاه این پل به عنوان یک عنصر هویت بخش شهری در حد یک گذر دسترسی به ورودی مهمان ناخوانده یعنی محوطه نمایشگاه تقلیل یافت.

از سویی در طی این سالها، محله های اطراف این محوطه نمایشگاه که در گذشته به محله خارج شهر و محروم و به روستا بی شباهت نبود، در تغییر و تحولات شهری با تاثیر از موقعیت اقتصادی و اجتماعی این محل نمایشگاهی چهره ای تازه یافت و به یکی از مناطق خوب شهری تبدیل شد.

رونق فعالیت نمایشگاهی، استقبال شهروندان اصفهانی و توسعه نمایشگاه های پرمخاطب و در پی آن محوطه سازی پارکینگ و ساماندهی اطراف آن موجب شد یک سری از مشاغل در مجاورت و یپرامون این نمایشگاه شکل بگیرد.

حال با ساخت نمایشگاه دائمی بین المللی اصفهان و برگزاری مهمترین نمایشگاه های داخلی و خارجی، محل قبلی نمایشگاه  نامشخص و بی استفاده استفاده مانده است، ظرفیتی که بدون شک از لحاظ جایگاه و موقعیت اهمیت بسیار زیادی در آن جغرافیای محلی دارد.

تصمیمی برای کاربری نمایشگاه پل شهرستان گرفته نشد

در حالی پروژه انتقال نمایشگاه بین المللی اصفهان از ماه گذشته به طور رسمی بهره برداری شده است که مسئولان امر هیچ تصمیم قطعی و درستی در طی این چندین سال گذشته در خصوص استفاده از کاربری این محل نگرفته اند.

مدت پیش علی یار محمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در خصوص کاربری نمایشگاه سابق در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: برای کاربری این نمایشگاه هنوز تصمیم گیری نهایی گرفته نشده زیرا شرکت نمایشگاه ۲ سهامدار شهرداری با ۶۷ درصد و اتاق بازرگانی۳۳ درصد سهام دارد که باید در مورد کاربری آن تصمیم گیری کنند که هنوز در این زمینه نظری اعلام نشده است.

باید تبدیل به فضای شهری شود

در این پیوند، حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در گفت و گو با ایرنا در خصوص تصمیم گیری راجع به  محل سابق نمایشگاه اصفهان گفت: ما اعتقاد داریم این محل باید حداقل کارگزاری ممکن را داشته و تبدیل به فضای شهری شود.

وی افزود: با توجه به انتقال نمایشگاه به محل جدید، انتظار داریم این محل همانند پروژه هایی که قبل شهربازی بود و بعد تبدیل به فضای شهری شد، چنین کاربری داشته باشد اما اگر پیشنهاداتی در خصوص کاربری آن وجود داشته باشد در جلسات مطرح و تصمیم گیری می کنیم.

بهترین تصمیم برای کاربری نمایشگاه پل شهرستان

همچین علیرضا نصر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت؛ که هنوز تصمیمی برای کاربری نمایشگاه بین المللی پل شهرستان اتخاذ نشد و گزینه‌هایی اعم از کاربری کارآفرینی، موزه فرش، توسعه فضای سبز برای این مکان مطرح شد که با توجه به همجواری با تپه اشرف این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که بهترین تصمیم برای کاربری نمایشگاه فعلی توسط مدیریت شهری اتخاذ شود.

حال با این اوصاف مسئولان، باید دقیق تر و کارشناسی تر به احیا و بازآفرینی محل نمایشگاه سابق اصفهان نگاه کنند، ناگفته نماند که  مجاورت با موقعیت تاریخی تپه اشرف در محوطه این مکان می تواند هم به عنوان تهدید و هم به عنوان یک فرصت محسوب می شود که به طور قطع باید لحاظ شود و برای رسیدن به این نقطه باید دید در پیشینه تاریخی این پل و محوطه اطراف چه کاربری داشته است؟

بازآفرینی محوطه نمایشگاه، ارتباط  تنگاتنگی با ِ پل شهرستان دارد

پل شهرستان یکی از قدیمی ترین پل های ایران و کهن‌ترین پل اصفهان است، این پل براساس منابع موجود بر روی پایه‌های پلی از دوره ساسانیان ساخته شد در زمانی که شهری به نام اصفهان وجود نداشته این پل تنها راه دسترسی به هسته اولیه اصفهان یعنی شهرک ساسانی جی در محدوده شرقی اصفهان امروز بوده است.

این پل در پیوند با محوطه های باستانی اطراف و تپه اشرف تعریف می‌شده و عکس های تاریخی نشان دهنده جایگاه این پل در ساختار فضایی شهرک جی و برج و باروی اطراف آن بوده است.

نکته اینجاست که حال که مسئولان شهری به نتیجه ای قطعی برای استفاده و تغییرکاربری محل پل تاریخی شهرستان و نمایشگاه سابق بین المللی اصفهان نگرفته اند چه استفاده و کاربری می توان از این نمایشگاه از دیدگاه تخصصی داشت.

با مرور این پیشنیه و جایگاه هویتی پل و محوطه نمایشگاهی شکل گرفته در اطراف آن، حال می توانیم در خصوص بازآفرینی کالبدی و فعالیتی محوطه نمایشگاهی کارشناسی تر بررسی کنیم اما پاسخ برخی از سووالات در این ارتباط لازم است.

از این پل تاریخی چه انتظاری داریم؟ انتظار داریم پس از عبور از آن به چه چیزی برسیم؟ این پل متعلق به گذشته بوده یا حال؟ سهم آیندگان از این فضای هویتی و تاریخی چیست؟ آیا می شود با انجام کارهای مربوط هویت تاریخی این منطقه را حفظ کرد؟

 انتظار ما از پل شهرستان رجوع به ارزشهای هویتی و کارکردی آن است

علی هنردان، رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به عنوان یک کارشناس توسعه شهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طور تخصصی به دلایل جابجایی محل نمایشگاه‌های اصفهان و استفاده های مفید از این مکان پرداخته است.

وی معتقد است این محل را از ۲ منظر اکولوژی و اقتصاد شهری می توان مورد بررسی قرار داد که اصطلاح اکولوژی شهری زاییده تفکر مکتب شیکاگو در جغرافیاست و بر اساس نظریات این مکتب با افزایش جمعیت شهری، حرکت به سمت حواشی شهر سرعت گرفته و شهر از نظر قشربندی اجتماعی و فعالیتی دچار هجوم، توالی و جایگزینی می‌شود و بر اساس این نظریه با رشد شهر، مناطق درونی دچار ازدحام، شلوغی، ترافیک، اغتشاش و ناهمگونی شده و فعالیت ها برای دسترسی به زمین بیشتر و فضای مطلوبتر به رقابت با یکدیگر پرداخته و قشرهای اجتماعی و فعالیتهای سطح بالاتر به مناطق دورتر از مرکز گرایش می‌یابند.

این مدرس دانشگاه هنر یکی از دلایل جابجایی محل نمایشگاه های اصفهان از پل تاریخی شهرستان به محل فعلی را نیز ناشی از ضرورت دسترسی بیشتر به فضا و شلوغی ناشی از گسترش شهری اصفهان به سمت شرق زاینده رود برشمرد و گفت: آنتروپی(آشفتگی) ایجاد شده ناشی از شلوغی، تراکم ترافیک و فرصت کمتر برای توسعه فعالیت‌های سابق و دسترسی به زمین ارزان‌تر  بوده است که این موضوع را می‌توان به وضوح در شرایط محیطی اطراف پل شهرستان بخصوص خیابان سلمان فارسی مشاهده کرد.

هنردان تصریح کرد: با تحولات فضایی ناشی از تغییر در سازمان فضایی و شهری دشت اصفهان و تغییر در قشربندی اجتماعیِ شهر، پل شهرستان در حاشیه قرار گرفته و نقش آن در ساختار فضایی شهر اصفهان کم رنگ شد اما بزرگترین ضربه به هویت تاریخی و فضایی این پل زمانی روی داد که نقش آن از یک پل تاریخی و کارکردی به نقش یک دسترسی تقلیل یافت آن هم دسترسی به یک کاربری غیر شهری و از این بابت پل شهرستان به مهجورترین پل اصفهان بدل شد.

وی ادامه داد: مرور این داستان از این بابت دارای اهمیت است که بازآفرینی محوطه اطراف پل بخصوص محوطه نمایشگاه، ارتباط سیستمی و تنگاتنگی با خودِ پل شهرستان داشته و نمی توان پل را به عنوان یک فضای شهری، مهم و سرزنده در تاریخ شهر اصفهان جدای از محیط اطرافش تصور کرد.

بازآفرینی باید با خلق فضای شهری جدید همراه باشد

هنردان تصریح کرد: ما در زمان فعالیت نمایشگاه در محل پل شهرستان شاهد تراکم ترافیک، ناکافی بودن محل پارک و غیر استاندارد بودن فضاهای نمایشگاهی و عدم امکان توسعه و موانع میراثی برای توسعه فضای نمایشگاه بودیم که از منظر اقتصاد شهری جابجایی محل نمایشگاه را می‌توان بر اساس اصل دوری از مرکز و کاهش قیمت زمین و وجود صرفه های ناشی از حرکت به سمت حاشیه و حومه های شهری تشریح کرد.

وی در پاسخ به پیشنهاد بازآفرینی و استفاده از محل سابق نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان چیست، گفت: معتقدم بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی کالبدی و فعالیتی منجر می گردد لذا در این اقدام، فضای شهری جدیدی حادث می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارند.

هنردان ادامه داد: از این روی بازآفرینی محل سابق نمایشگاه های اصفهان در مجاور پل شهرستان نیازمند شناخت بستر، درک زمینه تاریخی و بررسی وجوه کارکردی، هویتی و خاطره جمعی آن فضاست که برای پاسخ مناسب به این سئوال باید سوابق تاریخی، هویتی و کارکردی پل شهرستان و پیدایش نمایشگاه اصفهان در محوطه جنوبی آن را مرور کرد.

وی با اشاره به اینکه پل‌ها به همراه فضاهای اطرافشان در سابق یک فضای سرزنده شهری محسوب می شدند، گفت: این مکان محلی برای رویدادهای اجتماعی همچون مراسم قالیشویی، شست و شوی پارچه های قلمکار، گردش، پرسه زدن، موسیقی، نمایش بودند؛ بنابراین انتظار ما از پل شهرستان رجوع به ارزشهای هویتی و کارکردی آن است.

رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: انتظار داریم ارتباط ۲ طرف پل مانند گذشته آن برقرار شود و پل، ما را به محیط بلافصلش هدایت کند، محیطی که در ارتباط کارکردی با پل قرار داشته و نقطه مکث و در عین حال سرزنده شهری باشد.

به برنامه بلند مدت و اصولی نیاز دارد

وی ادامه داد: نگاه ما به این پل باید در امتداد روایت تاریخی آن بوده و دیدگاهی فرانسلی به آن داشته باشیم  لذا چنانچه در پاسخ به سئوالات فوق اتفاق نظر داشته باشیم می‌توانیم در مورد بازآفرینی آن هم به تفاهم برسیم.

این کارشناس توسعه شهری گفت: اگر به تعریف بازآفرینی شهری برگردیم متوجه می شویم محوطه فعلی نمایشگاه ها در شأن ارزشهای تاریخی، فرهنگی و فضای شهری مورد انتظار از پل شهرستان نبوده و با توجه به مستحدثات(بناهای ساخته شده) ناهمگون و ایجاد شده در آن از پاسخ دهندگی کافی برای تبدیل به یک فضای فعال و سرزنده شهری برخوردار نیست.

وی افزود: به همین خاطر نسخه اصلی در بازآفرینی آن، برگشت به ارزشهای فضایی و تاریخی است که با حذف این مستحدثات محقق می‌گردد البته این نباید با یک اقدام عجولانه صورت گیرد، بازآفرینی این مجموعه نیاز به یک برنامه بلند مدت و اصولی دارد.

هنردان در نهایت تدوین یک برنامه راهبردی بازآفرینی بر اساس دیدگاه های مرمت شهری و اصالت بخشی به محیط اطرف پل شهرستان با رویکرد ایجاد فضای شهری، شناخت نقاط مهم و لنگرگاهی برای تعیین اولویت‌های مداخله،رعایت حریم و بستر رودخانه زاینده رود ،حذف تدریجی مستحدثات و اجرای طرح ساماندهی یکپارچه به گونه‌ای که پل شهرستان، محله شهرستان، تپه اشرف (قلعه تاریخی مهرین) و سد آبشار به عنوان یک مجموعه یکپارچه و در ارتباط عملکردی و مفهومی باهم دیده شوند را از جمله مهمترین اصول راهبری بازآفرینی نمایشگاه قبلی پل شهرستان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، آنچه به نظر می رسد این است که چشم انداز قابل ترسیم برای این گوشه مهم و تاریخی از شهر باید متضمن شکل‌گیری یک فضای شهری و درخور تاریخ و فرهنگ شهر اصفهان بوده و بتواند به عنوان یکی از نقاط عطف شهری، همپای سی سه پل و چهارباغ عباسی در ساختار کالبدی، فرهنگی و اقتصادی  شهر اصفهان ایفای نقش نماید.

برچسب‌ها شركت بازآفرینی شهری ايران اصفهان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت بازآفرینی شهری ايران اصفهان سرمایه گذاری شركت بازآفرینی شهری ايران اصفهان سرمایه گذاری اخبار کنکور نمایشگاه بین المللی نمایشگاه های اصفهان بین المللی اصفهان محوطه نمایشگاه محل نمایشگاه نمایشگاه ها عنوان یک پل شهرستان تصمیم گیری توسعه شهری شهر اصفهان فضای شهری پل تاریخی تپه اشرف یک فضای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین - ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یک‌شنبه، (۱۶ اردیبهشت‌ماه) با همراهی یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه از روند آماده‌سازی نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) بازدید کرد و در جریان آخرین اتفاقات نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفت.

افزایش دو برابری کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

در ابتدا، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه گزارشی از روند آماده‌سازی نمایشگاه ارائه کرد و گفت: سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال در ۱۵۰ هزار متر مربع فضای مصلی امام خمینی(ره) گسترده است و ۲۷۰۰ ناشر و ۳۶۰ کتابفروشی در آن مشارکت دارند؛ مشارکت کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه نسبت به سال گذشته دوبرابری است.

قائم مقام نمایشگاه از شروع بارگذاری آثار ناشران بخش مجازی در سایت این رویداد خبرداد و افزود: کار نمایشگاه در بخش مجازی یک روز پیش از بخش فیزیکی آغاز خواهد شد. هماهنگی با شرکت پست و بانک ملی به عنوان کلان‌ دستگاه‌های همکار نمایشگاه به‌خوبی پیش رفته است و فرماندهی انتظامی کشور همانند سال‌های گذشته عهده‌دار نظم و امنیت نمایشگاه است.

او با بیان اینکه ۵۰ مهمان خارجی به دعوت نمایشگاه کتاب تهران در این رویداد حاضر خواهند شد، گفت: ناشران و اهالی اندیشه و قلم از ۲۵ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه فعالیت موثر و فعال خواهند داشت. پیرنگ اصلی نمایشگاه کتاب امسال موضوع فلسطین است و دانشجویان فلسطینی برای اولین‌بار در نمایشگاه به صورت مستقیم با مردم به گفت‌وگو می‌پردازند و خودشان به شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

در ادامه ناصر کنعانی، مریم‌سادات ظهوریان، مهدی رمضانی، نادر قدیانی، فتح‌الله فروغی، ابراهیم کریمی، مهدی فقیهی نژاد و اسماعیل جانعلی‌پور به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به طرح پیشنهاداتی پرداختند.

نمایشگاه کتاب تهران چهره واقعی مردم ایران است

یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش‌ها خودمان را بدهکار شان فرهنگی مردم ایران می‌دانیم و برای ارتقا سطح کمی و کیفی نمایشگاه کار می‌کنیم، عنوان کرد: حمایت و پیگیری‌های مجدانه و دلسوزانه همراه با نکته‌سنجی وزیر محترم موجب قوت و توسعه نمایشگاه خواهد شد.

او نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را چهره واقعی مردم ایران دانست و افزود: نمایشگاه کتاب تهران میزبان تمام سلایق، اقوام، مذاهب و ادیان و تفکرها است و ما وظیفه داریم این سرمایه بزرگ اجتماعی و ملی را در چشم جهان به نمایش بگذاریم.

نمایشگاه کتاب صفحه پرشوری از دوره رونق فرهنگ است

سپس، اسماعیلی از شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران بخاطر اهتمام و همت در پیگیری مسائل این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد و با بیان اینکه در آستانه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اوضاع وفق مراد و وفق اهداف ترسیم شده پیش رفته است، گفت: نمایشگاه کتاب در دوره سی و پنجم یک دوره کم‌نظیر را به لحاظ آمار و ارقام و کمیت و کیفیت را برای اصحاب فرهنگ و ادب کشورمان ایجاد خواهند کرد.

او با تاکید براینکه تمهیدات و پشتیبانی لازم از نمایشگاه کتاب تهران درحال انجام است، اشاره کرد: نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما نهایتاً حمایت و تسهیل‌گری از این فرایند است. کشورمان به‌لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از جوامع و کشورهای جهان نیست. تقریباً در وزارت فرهنگ روزی بدون برگزاری رویدادهای فرهنگی نداریم و روزانه میزبان برگزاری جشنواره‌های متعدد شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب را صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگ دانست و ادامه داد: در طول یک سال گذشته برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و ضمن اذعان به ضعف‌های موجود اما تلاش شد وضعیت را به صورتی قابل اتکا و افتخار تغییر دهیم.

اسماعیلی از آماده‌سازی کارخانه جدید کاغذ برای تامین نیازهای کشور در زمینه کتاب‌های درسی خبر داد و افزود: در مضوع تامین کاغذ و کتاب‌های درسی در آستانه تکمیل و افتتاح کارخانه جدید کاغذ هستیم که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت کاغذ تحریر به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید.

او نشر کودک و نوجوان را مسئله مهم و کلیدی دانست و با تاکید براینکه در این زمینه آماده حمایت از ناشران و مخاطبان خواهیم بود، گفت: نکته مهم چند ماموریت ویژه است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند؛ بحث ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی است که تسلط به زبان اصلی دارند. خوشبختانه برنامه ویژه‌ای برای این موضوع تدارک دیده شده که حمایت می‌کنیم. امسال تلاش شد بتوانیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ دانشجویان، طلاب و اساتید و اعضای هیات علمی در موضوع حمایتی پوشش داده شدند و در دولت منتظر تامین اعتبار هستیم تا عدد خوبی دیگری را جذب کنیم و آن را به بخش دیگری از جامعه وارد کنیم که هدف ما کارمندان دولت، محصلین دوره دوم دبیرستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم گسترش شبکه کتابفروشان تاکید کرد و گفت: ابلاغ خوبی در این زمینه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت که کمک کننده است و در جلسه با استانداران بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کردیم. ما در نمایشگاه کتاب تهران به دنبال تغییر حال فرهنگی مردم هستیم و قصد نداریم نمایشگاه صرفا یک رویداد و محل فروش کتاب باشد بلکه باید محل رفت و آمد اصحاب فرهنگ و هنر باشد.

اسماعیلی تاثیرگذاری کمیته فرهنگی نمایشگاه با برگزاری جلسات شعر و مسابقه را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه حتما باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه کتاب باشد تا مردم احساس شور و نشاط فرهنگی داشته باشند، افزود: نمایشگاه کتاب تهران باید یک اتفاق فرهنگی بزرگ و با خاطره مثبت و متعالی باشد تا توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل نمایان شود.

او بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه معظم‌له از روند نمایشگاه ابراز رضایت داشتند که مایه افتخار است، گفت: نظرسنجی مردمی از نمایشگاه کتاب باید روزانه برگزار شود تا بهترین شرایط را در نمایشگاه ایجاد کنیم و برای این کار به بهترین نقدها که اشکالات ما را بگویند، جایزه می‌دهیم تا فضای پذیرش نقد به فرهنگ تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه مهم مردم در زمینه کتاب را قیمت آن دانست و با تاکید براینکه در این زمینه باید سامانه‌های حمایتی را افزایش داد، گفت: در طراحی صورت گرفته نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۴۰۴ نقطه و قله کمیت و کیفیت و واگذاری امور به بخش‌های مردمی و ناشرین ترسیم شده است که امیدواریم به بهترین شکل محقق شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903416

دیگر خبرها

  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • گروسی کنار پل خواجو+ فیلم
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد